De Germaanse collectie.

Nummer 1 van deze collectie is een vijfluik, olieverf op doek, van 80 cm hoog en meer dan drie meter breed. Dit werk heb ik gebruikt voor de homepage, zoals u kunt zien. De titel is: ‘op weg naar Walhalla’. De overige werken hebben geen titel. Nummer 2 is een tweeluik dat behoort tot mijn favoriete werken. De werken zijn geïnspireerd op grotfresco’s uit Bohuslän in Zweden, die wellicht pré-Germaans zijn. Toch komen de motieven ook voor bij de Germanen. Zij zijn onze voorouders en hadden een rijke cultuur, die met name door het Christendom is verdreven.
De werken worden ter illustratie gebruikt bij ‘Het Jongste Gericht’, dat onder No 10 bij de “collecties beeldend werk en wijsgerige literatuur in relatie tot elkaar” verder wordt beschreven. Er zijn meer werken dan hier zijn afgebeeld. Als u bent geïnteresseerd dan meldt u zich maar.


Terug naar home pagina

collectie Droomtijdgezichten

Deze collectie droomtijdgezichten is geïnspireerd op allerlei primitieve culturen. Dat primitieve aan die culturen vind ik vaak zo primitief nog niet. In de catalogus van de Bonampak collectie bij de collectie geïnspireerd op indianenculturen heb ik al uitgelegd, dat zogenaamde primitieve culturen hun ethiek vaak meer hebben afgestemd op het voortbestaan van de aarde dan wij. U vindt de collectie terug in ‘Lieve Maria’ onder nummer 6 bij de ”collecties beeldend werk en essays in relatie tot elkaar”.

Terug naar home pagina


 

Gavern Inis, ofwel
De Bretonse collectie.

Gavern Inis is een collectie beeldend werk van schilderijen van ±30 x 45 cm, geïnspireerd op afbeeldingen in de grafheuvel Gavern Inis bij Carnac in zuid Bretagne. Ik ben er tot nu toe helaas niet geweest, maar ik vond er een boek over in de bibliotheek en was gefascineerd door de gezichtjes. Zelf heb ik er het nodige bij gecomponeerd. Er bestaan in het totaal 12 werken. Daarnaast nog de nodige etsen, waarvan ik meeste heb weggegeven. Afbeeldingen zijn verder opgenomen in ‘Terreur Contra-terreur’ onder No 10 “collecties beeldend werk en wijsgerige literatuur in relatie tot elkaar”.

Terug naar home pagina

naar volgende pagina

1.

2..
3.
4.

5.
6.
7.



2..
3.
4.

5.
6.
7.

 

1.
2.
3.

4.
5.
6..

 

copyright ©2006